Fysioterapiaa ammattitaidolla

FysioWell on erikoistunut fysioterapian eri hoitomuotoihin. Tarjoamme kattavan palveluvalikoiman, josta voidaan räätälöidä sinulle sopiva, yksilöllinen hoitokokonaisuus. Tutustu tarkemmin!

Liikehoito+

Ryhti- ja asentovirheiden korjaaminen sekä virheellisestä kuormituksesta johtuvien kiputilojen hoito edellyttävät rangan liikkuvuuksien huolellista tutkimista. Liikehoidoilla, venytyksillä ja hieronnalla voidaan ennaltaehkäistä nivelten virheasentoja, joita kireät lihakset lisäävät. Oireet johtuvat yleensä yksitoikkoisesta työstä, stressistä, liian vähäisestä tai liiallisesta liikunnasta.

Lämpö- ja kylmähoidot+

Lämpöhoito vilkastuttaa verenkiertoa, parantaa aineenvaihduntaa sekä laukaisee lihasjännityksiä. Lämpöhoitoa käytetään mm. esihoitona ennen liikehoitoa ja hierontaa.

Kylmähoitoja käytetään yleisimmin tulehdustilojen, turvotuksen sekä erilaisten kiputilojen, kuten tuoreen nyrjähdyksen tai venähdyksen hoitoon.

Sähkökipuhoidot+

Sähkökipuhoito vilkastuttaa verenkiertoa, parantaa aineenvaihduntaa, rentouttaa ja stimuloi lihaksia sekä lievittää kiputiloja. Ultraääni perustuu sen lämpöä tuottavaan vaikutukseen ja värähtelyyn kudoksessa. Käytössämme on nykyaikaiset, fysikaalisiin sähkökipuhoitoihin suunnitellut yhdistelmälaitteet.

McKenzie-terapia+

McKenzie-terapialla hoidetaan esimerkiksi iskiasvaivojen, äkillisten alaselän noidannuolityyppisten kipujen sekä käsien niskaperäisiä puutumisoireita. Menetelmästä avulla voidaan saada erittäin nopeasti apua ja kivunlievitystä akuuttiin selkävaivaan.

McKenzie-menetelmä perustuu oireiden syiden arviointiin ja huolelliseen tutkimiseen. Menetelmällä tutkitaan niskan ja selän mekaanisia, asentoperäisiä ja välilevyn aiheuttamia kiputiloja.

Nivelten ja välilevyjen toiminta sekä hermoärsytys kartoitetaan toistotestien avulla. Testien perusteella saadaan selville parhaat menetelmät oireiden ehkäisyyn.

Välilevyn asentoon voidaan vaikuttaa joillakin asennoilla ja toistoliikkeillä, mikä vähentää painetta kipua aistivilta kudoksilta.

Suunnittelemme asiakkaalle yksilöllisen hoito-ohjelman kivun ja oireiden käyttäytymisen perusteella. Ohjelmaan määritellään hoitavat liikesuunnat ja harjoitteet, joiden avulla pystyt itse vaikuttamaan oireiden helpottumiseen ja paranemisen etenemiseen. Harjoitukset toteutetaan fysioterapeutin ohjauksessa sekä itsenäisesti kotona.

Fysioterapiapalveluihin voi tulla myös ilman lääkärin lähetettä, jolloin asiakas ei kuitenkaan ole oikeutettu saamaan Kelan SV-korvausta.

Allasterapia+

Allasterapia toteutetaan Jatulin monitoimitiloissa. Hoito on yksilöterapiaa ja se räätälöidään tarpeidesi mukaan.

Neurologinen kuntoutus+

Neurologisen kuntoutuksen tavoitteena on parantaa ja säilyttää kuntoutujan oma toimintakyky arjen askareissa.

Huomioimme neurologisessa kuntoutuksessa kuntoutujan henkilökohtaiset tarpeet ja ongelmat. Suunnittelemme fysioterapian sisällön yhdessä kuntoutujan ja muiden kuntoutujista vastaavien tahojen kanssa.

Tavallisimpia neurologisia sairauksia ovat päänsärky, huimaus, lihasheikkous, tunnottomuus, vapina ja kömpelyys, aivohalvaukset, aivo- ja selkäydinvammat, CP-vammat, MS-tauti sekä Parkinsonin tauti.

Neurologinen kuntoutus voidaan toteuttaa myös kotikäynteinä kuntoutujan kotona tai niissä laitoksissa sekä yksiköissä, joissa kuntoutuja asuu.

Meillä on Kelan kanssa sopimus Kelan vaikeavammaisten kuntoutuksesta, jolloin Kela kustantaa kuntoutujan fysioterapian/kuntoutuksen.

Geriatrinen kuntoutus+

Geriatrisen kuntoutuksen tavoitteena on kokonaisvaltaisesti palauttaa, parantaa ja ylläpitää iäkkään ihmisen omatoimisuutta jokapäiväisissä toiminnoissa sekä kohentaa elämänlaatua, sairauksista ja vammoista huolimatta.

Geriatrinen kuntoutus voidaan toteuttaa myös kotikäynteinä kuntoutujan kotona tai yksiköissä, joissa ikääntynyt ihminen. Meillä on sopimus sairaanhoitopiirin kanssa, jolloin veteraanikuntoutukset kustantaa terveyskeskus.

Hieronta+

Pitkään jatkunut jännitys voi aiheuttaa päänsärkyä, huimausta sekä raajoihin säteilevää kipua tai puutumista. Hieronta vilkastuttaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä rentouttaa lihaksia, poistaa kuona-aineita ja palauttaa lihakset normaaliin tilaan.

Kotikäynnit+

Kuntoutus- ja terapiahoidot onnistuvat tarvittaessa myös joustavasti kotikäyntinä. Hoito voidaan suorittaa kotona tai esimerkiksi myös laitoksissa sekä yksiköissä, joissa asiakas asuu. Teemme kotikäyntejä Haukiputaalla ja lähikunnissa. Kysy lisää!

Kerro meistä kavereillesi

Ota yhteyttä

Haluatko lisätietoja fysikaalisista hoidoista tai muista palveluistamme? Vastaamme kysymyksiisi mielellämme.

Katso yhteystietomme tästä.

Kuntoutus